Середа, 18.10.2017, 07:33Вітаю Вас Гість | RSS | 17school-mobile
ССШ I-III ступенів № 17, м. Суми
 
Ласкаво просимо


Календар
«  Червень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2010 » Червень » 9 » До питання про складність тесту з англійської мови
До питання про складність тесту з англійської мови
16:06

З сайту УЦОЯО: testportal.gov.ua

До Українського центру оцінювання якості освіти надходять звернення від учасників зовнішнього оцінювання про начебто зависокий рівень складності тесту з англійської мови.

Роз′яснюємо, що тести з англійської мови укладалися відповідно до Програми зовнішнього незалежного оцінювання з цього предмета, затвердженою Міністерством освіти і науки України ( наказ № 865 від 18.09.2008 року).

Жодного завдання, що виходить за межі програми, в тесті немає. Завдання розроблялися колективом авторів, серед яких – три вчителі та два викладачі вищих навчальних закладів. Кожне завдання отримало три експертних висновки. Експертизу проводили незалежні експерти, серед яких – 2 учителі-предметники, 1 методист, 3 викладачі вищих навчальних закладів та міжнародний експерт-консультант із тестології.

Завдання з розділу «ЧИТАННЯ» на детальне розуміння прочитаного експертами кваліфіковано як легке. Текст завдання складається з простих і складних речень з невеликою кількістю складнопідрядних структур й містить лише широковживану лексику тематичної групи «Людина» й не включає граматичних конструкцій, що виходять за шкільну програму 10-11 класів (Future-in-the Past, Reported Speech, Continuous and Perfect Passive тощо). Варіанти відповідей сформульовано просто і доступно, так, що правильну відповідь у формі поради легко встановити, зробивши висновок на основі аналізу ключових фраз, якими описано небажані прояви поведінки молодої людини, що хоче утвердитися як особистість: Being loud isn′t a good way to get noticed —> Keep your voice down; if you don′t know much about the subject being discussed, you′ll get more kudos if you shut up and listen —> Don′t pretend you know everything тощо.

Завдання на множинний вибір кваліфіковано як оптимальне. Текст цього завдання складається із простих, складних та складнопідрядних речень і містить не лише граматичні структури, вивчення яких передбачено чинними програмами 10-11 класів, а й деякі інші структури, наприклад, Future-in-the-Past, Reported Speech, Continuous, Perfect Passive, Modals + Continuous та ін. Пропонований текст не включає складних граматичних структур типу перелічених вище, тому не може вважатися надто складним в аспекті граматики. Щодо лексичного наповнення, то оптимальний рівень складності передбачає залучення не лише широковживаної лексики, а й фразеологічних зворотів та ідіом. Тож у тексті наявні окремі широковживані фразеологічні звороти типу: to improve one′s memory, to take responsibility, to take an active interest, to lose one′s memory, to keep one′s brain fit, які мають бути добре відомі учням загальноосвітніх шкіл. Значення незнайомих слів пояснюється у тексті. Так, невідоме слово «chunking» замінено в контексті знайомим словом «grouping». Варіанти відповідей сформульовано простою мовою.

Завдання на знаходження спеціальної інформації експертами кваліфікується як оптимальне за рівнем складності. Текст цього завдання, дійсно містить маловживану лексику, яка може бути невідомою учням загальноосвітніх шкіл. Проте, зважаючи на зміст завдання, де головним є не детальне розуміння всього тексту, а лише знаходження необхідної інформації, наявність такої лексики у тексті слід вважати допустимою в тому випадку, якщо вона не використовується в уривках тексту, які містять специфічну інформацію, яку й необхідно знайти учасникам тестування. Наприклад, текст завдання 12 містить такі маловідомі мовні вирази, як apparent, shambolic style, lulled his suspects into a false sense of security, culprit тощо, проте для того, щоб правильно відповісти на запитання, достатньо знайти у тексті і зрозуміти добре відоме слово absent-mindedness (тема «Людина: Риси характеру»).

Завдання на заповнення пропусків структурними частинами речень відповідно до специфікації має містити 2 оптимальних та 4 складних завдання. Текст такого завдання може включати складні граматичні конструкції. Запропонований текст побудований на простому граматичному матеріалі. Щодо лексичної складності, то вона не виходить за межі широковживаних фразеологічних зворотів (to attend an open-air school, to be involved with, to be interested in). Значення слів типу vulnerable, які можуть бути невідомими учасникам тестування, легко вивести з контексту (a charity that provides a range of services for vulnerable people who might otherwise feel lonely). Варіанти відповідей не містять ні лексичних, ні граматичних складностей.

Завдання на заповнення пропусків лексичних одиниць відповідно до специфікації містить 3 простих (26 – exact; 28 – developing; 34 – accept), 6 оптимальних (23 – caught; 24 – challenge; 25 – pastime; 27 – occupied; 31 – with; 33 – frame) і 3 складних (29 – piece; 30 – mounted; 32 – donated) завдань. Варіанти відповідей дійсно залучають лексичні одиниці, які могли б складати окремі труднощі для учасників тестування. Проте більшість правильних варіантів (за винятком frame, to donate, to mount та незвичного дієслівного вживання добре відомої лексеми piece) належать до широковживаних лексем.

Завдання на заповнення пропусків граматичних одиниць у відповідності із специфікацією містить 2 простих (35 – are known; 41 – looked) завдання, які контролюють знання базових граматичних форм Present Passive Simple і Past Simple; 4 оптимальних завдання (39 – distinct; 37 – developed; 40 – memorized; 43 – coloured), які контролюють знання прикметників і дієприкметників минулого часу; і 6 складних завдань (36 – England′s – присвійний відмінок з географічними назвами; 38 – to help та 45 – to mark – вживання інфінітива для вираження мети; 42 – wouldn′t – узгодження часів; 44 – could be seen – модальне дієслово + інфінітив у пасивному стані + узгодження часів; 46 – meaning — дієприкметник теперішнього часу). Усі контрольовані граматичні форми входять до Програми зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови, затвердженої Міністерством освіти і науки України (наказ № 865 від 18.09.2008 р.), й репрезентують різні рівні володіння граматичним матеріалом.

Завдання з розділу «ПИСЬМО» на заповнення пропусків з опорою на контекст належить до категорії складних. Текст завдання включає окремі слова тематичної групи «Природа», що можуть складати певні труднощі для учасників тестування (longitude, glaciers тощо), але мають бути відомі тим із них, хто належним чином вивчав лексику відповідної тематичної групи, що передбачено чинними програмами.

Завдання на продукування власного висловлення сформульовано відповідно до вимог специфікації тесту.

Зазначимо, що аналогічні завдання як за змістом, так і за складністю були наведені в демонстраційному варіанті тесту з англійської мови, що був розміщений на сайті УЦОЯО восени 2009 р. Подібний тест пропонувався учасникам зовнішнього оцінювання під час пробного тестування, що відбулося в березні 2010 року.

Остаточні висновки про складність тесту можна буде зробити лише після визначення результатів його виконання та психометричних характеристик тестових завдань.

Усі інші твердження про рівень складності тесту в цілому та його окремих завдань є суб’єктивними і залежать від рівня знань з цього предмета їхніх авторів.

Нагадуємо, що в 2009 р. тест з англійської мови з результатом нижче 124 балів склали 10,2 % абітурієнтів, із результатом від 124 до 135 балів – 13,8%. Максимальний результат (200 балів) отримали лише 0,04% абітурієнтів.

Переглядів: 536 | Додав: vlegotkin
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Будь ласка, увійдіть на сайт або зареєструйтеся!




]